وضعیت یک قنادی اینترنتی در دوران کرونا

کد مطلب: 44

سرپرست یک کارگاه قنادی می‌گوید تاثیر کرونا بر قنادی‌ها بسیار زیاد بوده است چرا که مردم از ترس ویروس به چیزی که بیرون از خانه پخته می‌شود اعتماد نمی‌کنند. با این حال برنامه‌ این کارگاه در شرایط بحرانی فعلی، حفظ کامل نیروی کار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «کارگاه»، سرپرست این قنادی که تولیداتش از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسد معتقد است تاثیر کرونا بر کسب و کارهایی که به شیوه سنتی اداره می‌شوند بیشتر بوده است.

این فعال اقتصادی با اشاره به سخنان اخیر رئیس اتحادیه قنادان که گفته بود فروش قنادی‌‌ها به یک دهم کاهش پیدا کرده است، گفت با توجه به فروش غیر حضوری تولیدات ما، خسارت کرونا به این کارگاه حدودا کاهش ۶۰ درصدی فروش بوده است.

سرپرست این کارگاه که ۱۲ کارگر در آن مشغول به کارند درباره برنامه جبران خسارت گفت: برنامه ما برای مقابله با این خسارت، جذب سرمایه و تمرکز بر فروش و بازاریابی در سال جدید است ولی مسلما گروه فعلی نیروی کار را به طور کامل نگه می‌داریم.

سرپرست این کارگاه کوچک در پاسخ به این سئوال که دولت در این شرایط چه کمکی می‌تواند انجام دهد گفت بازار قنادی به شکل ناجوانمردانه‌ای تحت تاثیر اضطراب‌های ناشی از این بیماری قرار گرفته است. انتظاری که از دولت داریم این است که جو روانی جامعه را مدیریت کند تا عنانش به دست یکسری شایعات و حرف‌هایی که دلهره مردم را بیشتر می‌کند نیافتد. اولین و شاید مهمترین قدم دولت این است که بتواند مدیریت جو روانی و بحران را به درستی انجام دهد. در قدم بعد دولت می‌تواند یکسری سیاست‌های حمایتی داشته باشد. می‌تواند در مورد دریافتی‌هایی که مربوط به دولت است مثل مالیات‌ها یا بدهی‌های معوقه کسب و کارها کمک‌هایی کند تا فشاری که روی گرده افراد در این دوره چند ماهه وجود دارد کمی کمتر شود.

 

حجم فایل صوتی: 3.66M | مدت زمان فایل صوتی: 00:02:39 دانلود فایل صوتی

دیدگاه تان را بنویسید

 

یادداشت